divendres, 12 d’agost del 2016

Addenda a l'apunt sobre el LOGIS Penedès

Fa uns dies vaig publicar un apunt sobre la posada en marxa d'una instal·lació logística del Corte Inglés a la Bisbal del Penedès, i parlava de com, en el procés per a dur-la a terme, s'havia violentat el planejament -encara que tot fos formalment legal- i la Generalitat va anar en contra de les seves pròpies polítiques; per una banda intentava -o això deia- tirar endavant el LOGIS Penedès, que hauria de ser una peça fonamental per a posar ordre en l'activitat logística de la comarca i més enllà, i, per l'altra, admetia operacions aïllades que debilitaven la pròpia iniciativa.

I hi afegia una batalleta personal, quan el tema va passar per la Comissió d'urbanisme de Catalunya, i jo em vaig abstenir per a no formar part del que em sembla una hipocresia.

I ara tenim la segona part: al cap de quinze dies, el Corte Inglés ho posa a la venda. No sé quant en traurà, ni quant en va pagar, i més tenint en compte que, segons diu, hi ha invertit 70M€. Però hi ha una seqüència que no m'agrada gens:

1. El Corte Inglés compra un terreny que, com que és classificat de no urbanitzable, és d'aquells que “no s'hi pot fer res” i per tant és barat.

2. Un cop és seu, promou la reclassificació com a urbanitzable, amb l'aquiescència municipal i de la Generalitat.

3. Reclassificat, urbanitzat, i edificat, i en una posició immillorable com a infraestructura logística -per això es proposa el LOGIS, a la comarca- el posa a la venda, segurament a un preu superior.

4. Per altra banda, per les dades que tinc, la nau que es posa a la venda no esgota l'edificabilitat. Vol dir que el Corte Inglés encara té marge per a fer més negoci.

5. I, de propina, una pregunta: l'Ajuntament de la Bisbal del Penedès va establir algun tipus de bonificació fiscal?. No ho sé, i estaria bé saber-ho.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada