dilluns, 20 de gener del 2014

Diari de Tarragona: maneres de fer

Ahir diumenge, el Diari de Tarragona publicava dues pàgines sobre les properes compareixences al Parlament per a parlar de Barcelona World. Com que jo sóc un dels compareixents, van voler saber què diria. A través del Gabinet de Comunicació de la URV van dir:
“Per aquest cap de setmana estic fent una prèvia sobre les compareixences al Parlament al voltant de BCN World. Intento parlar amb els 21 que hi van i avançar alguna cosa del que diran. Si no pot ser així, almenys sí que detallo si són favorables o no al projecte. Amb això ja faria.

Em podries dir alguna cosa pel que fa al Robert Casadevall, sisplau? Ja et dic, amb el sí o el no ja sortiria del pas.”
Com que jo tinc un cert respecte pel Parlament, i considero que és allí on m‘he d’explicar, i, a més em sembla impossible de contestar amb sí o amb un  no una qüestió com aquesta, vaig declinar l’oferta, també via Gabinet de Comunicació. En cap moment he creuat ni una paraula, ni un correu, ni una trucada, amb aquesta redactora del Diari de Tarragona o amb cap altre periodista d’aquest mitjà
Però el Diari de Tarragona no té cap problema en publicar una foto meva, amb el següent text:
“El geógrafo y professor de la URV mostrarà su visión de BCN World y los cambios legislativos en el Parlament. Sin embargo, la URV desde el primer día lo ha visto con buenos ojos.”
A banda de la pèssima redacció -segons la qual jo sóc vist “con buenos ojos” per la URV, cosa que no crec que fos el que la redactora de la notícia volia dir-  pretén una opinió de tota la URV que no tinc constància que hi sigui, entre d’altres coses perquè no és feina de la URV, i perquè la comunitat universitària és molt àmplia i té moltes opinions. I, en tot cas, qui pot parlar per la URV és el rector i no jo.
Professionalitat? Deontologia? Connais pas...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada