dimecres, 29 de gener del 2014

Al Parlament, per BCN World. Un cop més.

Ahir vaig comparèixer al Parlament per a exposar la meva opinió sobre el projecte de BCN World. El que vaig dir, ho podeu jutjar vosaltres mateixos, perquè aquí hi ha el vídeo amb la meva intervenció. La presentació que hi vaig portar no es veu, però crec que, en conjunt, s’entén.
He de dir que, al Parlament, hi vaig ser cridat perquè els grups proposants –i, després, un cop ho aprova, la Comissió- van considerar que el que hi podia dir, atesa la meva condició de docent del departament de Geografia de la URV, i de professional de la geografia, podia ser d’interès.  No hi he anat, doncs, en representació de cap opció política, de cap corporació professional, ni de cap entitat ecologista, malgrat que tinc relació –amb graus diversos- amb totes aquestes opcions, i tampoc no hi he anat representant la Universitat, com ja vaig deixar dit en aquest blog. Només em represento a mi mateix, i assumeixo el que dic.
Em felicito per tenir un Parlament que, al llarg de dos o tres dies, haurà convocat i escoltat una quarantena llarga de persones, representants de sectors molt diversos, i de professionals o experts en determinades matèries. Crec que, en temps de desafecció cap a la política i les institucions, i especialment de contínua crítica a l’anomenada classe política, així en bloc, cal remarcar-ne els aspectes positius, quan hi són. Hi ha, sens dubte, moltes crítiques per ser fetes, amb moltes raons, però també és bo assenyalar coses que funcionen. Vaig poder parlar lliurement i dir el que em semblava, només amb el lògic límit de temps, i vaig tenir la sensació de ser escoltat –no vull dir que em faran cas, que és tota una altra cosa- corroborada per les preguntes posteriors de gairebé tots els grups (el grup de Ciutadans no hi era, com ha passat en altres compareixences). I també vaig tenir la sensació d’un treball ben organitzat i seriós en aspectes formals: puntualitat, ordre en les paraules, l’atenció del lletrat i del gestor parlamentari per assegurar que tot funcioni..
Amb tons i interessos diversos, com és lògic, els sis grups presents van fer les preguntes que van creure convenients, raonablement centrades en l’objecte de la meva intervenció. I crec que el resultat és positiu. Les intervencions denotaven haver escoltat, i també l’existència d’un treball previ, per part dels diputats, de coneixement del tema en discussió i del que representa, i això independentment que s’hi estigui a favor o no.
Crec que això és positiu, i cal que sigui conegut, perquè sovint es caricaturitza el treball dels parlamentaris com que hi van una estona a votar el que diu el cap de fila (bé, no sempre...) i ja està, i això, almenys amb els sis que van intervenir ahir, no és cert. Segur que els mecanismes de participació i de comunicació del Parlament amb la societat són perfectibles, però n’hi ha més dels que ens pensem, i s’utilitzen.
I, és clar, de BCN World, en continuarem parlant. Encara que el Diari de Tarragona, fidel a la seva trajectòria de professionalitat, ni tan sols cita que dos professors de la URV hi van comparèixer. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada